Interjú Baksa Bernadett rendezvényszervezővel,Provence-ban

Baksa Bernadett, azaz Detti vagyok Dél-Franciaországban élek évek óta, itt álmodtam meg a Detti's Events-t: Provence-ban és a Francia Riviérán szervezek esküvőket és rendezvényeket magyaroknak, franciáknak, bárkinek, akit ide húz a szíve. Egy tengerparti kisvárosban, Sanary-sur-Mer-ben lakunk a férjemmel. Kalandos út vezetett idáig, míg Sanary-ban kötöttem ki, minden perce megérte! Nem csak itt, hanem az egész régióban dolgozom. Az esküvők mellett például lánybúcsúkat, születésnapokat, vagy kreatív fotózásokat szervezek az idelátogató vendégeimnek. A szervezkedés mellett közel áll hozzám a gasztronómia is, azt hiszem nem is élhetnék ideálisabb helyen! A mediterrán konyha rendkívül gazdag ízekben és alapanyagokban, ráadásul nagyon egészséges, ezt szeretném másokkal is megosztani. Ebből született meg az ötlet, hogy gasztroélményeket is rendezzek. Egy főzőórán, gasztrosétán vagy egy pikniken a legjobb felfedezni a helyi finomságokat!

A férjemmel mi is imádunk utazni és főzni, azt valljuk, a konyháján keresztül megismerni egy országot nemcsak élvezetes, de nagyon érdekes is! Ezekről a kalandokról beszámolunk a YouTube csatornánkon, ez mi kis családi hobbivállalkozásunk, így a munkámban és a szabadidőmben is a szenvedélyeimnek élhetek. :)

Rajongok Dél-Franciaországért, imádom az rendezvények világát és fontos számomra, hogy mások életébe örömöt adhassak. Ezt itt mind ötvözni tudom, hiszen Provence igazi álomhelyszín az ünneplésre. Ráadásul fantasztikus találkozásokat köszönhetek a munkámnak! A vendégeim és a szolgáltatók személyében is csodás embereket ismerek meg, nem ritka, hogy barátságok szövődnek a közös projektek során.

Milyen különleges kéréssel szoktak fordulni hozzád a párok?

Akik hozzám fordulnak, hogy segítsek megvalósítani a nagy napjukat, leginkább egy romantikus és természet közeli esküvőre vágynak és ehhez egy különleges helyet keresnek. Provence autentikus és egyedi desztináció az esküvőknek. A dél-francia életérzésbe belekóstolni pedig felejthetetlen élményt nyújt.

Kinek ajánljátok, hogy esküvőszervező segítségét vegye igénybe?

Esküvőszervezőhöz több okból fordulhat egy jegyespár.

Vannak, akiknek nincs elég idejük az intézkedéssel foglalkozni. A megfelelő helyszín, a legjobb szolgáltatók megtalálása, az ajánlatkérések és a kapcsolattartás rengeteg időbe és energiába kerül, a szervezés egyéb részleteiről nem is beszélve. Ezeket a terheket leveszi a jegyesek válláról az esküvőszervező. Akár a teljes kivitelezést rá lehet bízni A-tól Z-ig, azonban a tévhitekkel ellentétben erre van kevesebb példa, hiszen a jövendő házasok is át szeretnék élni az előkészületek örömeit-izgalmait. Szerencsére erről nem kell lemondaniuk akkor sem, ha esküvőszervező kíséri ezeket a hónapokat. Sőt, így garantáltan élvezetes és meghitt marad számukra az esküvőjük megvalósítása.

A legtöbben iránymutatásra vágynak. Szeretnének számítani valakire, aki segít átlátni a szervezés lépéseit, utat mutat, ötletekkel és tanácsokkal látja el őket. Egy profi szervező könnyen átláthatóvá és élvezetessé teszi a készülődés hónapjait, miközben biztonságot is nyújt.

Egy esküvőszervező egyébként a szervezés bármely fázisában be tud kapcsolódni, a kérdés továbbra is csak az, mire van valójában szüksége a párnak.

Összegezve, én azoknak ajánlom, akik szeretnék átadni az időigényes és számukra kellemetlen részeit a szervezésnek, azoknak, akik teljes meghittségben, profi eszköztárral a kezükben és főleg jó hangulatban, stressz mentesen szeretnék megélni ezt a gyönyörű és izgalmas időszakát az életüknek.

Aki pedig külföldre szervezi az esküvőjét, annak nélkülözhetetlen a helyi esküvőszervező, aki beszéli a nyelvet, rendelkezik helyismerettel, kapcsolatokkal. Boldog vagyok, hogy a magyar pároknak a hivatásommal lehetővé tehetem, hogy Provence-ban mondják ki az igent!

Melyek az esküvőszervezés első lépései?

Az első és legfontosabb lépés a helyszín kiválasztása. Gyakran csak ezután jön az időpont kitűzése, mert a jegyesek nagy része az álomhelyszíne szabad dátumához alkalmazkodik, és milyen igazuk van! Amit szintén a szervezés kezdetén kell kigondolni, az az esküvő stílusa, az esküvői design, hiszen eköré fog épülni minden más is, nem csupán a dekoráció. Ezt hívom én esküvői univerzumteremtésnek. Ez szorosan összefügg a helyszínválasztással, hiszen aki egy rusztikus, bohém lagzira vágyik, az nem fogja lefoglalni egy többcsillagos szálloda luxus rendezvénytermét. Az esküvő hangulata függvényében ajánlom a szolgáltatók kiválasztását. Olyanokkal érdemes dolgozni, akiknek a stílusa és értékrendje megegyezik azzal, amit mi magunk képviselünk, és amit az esküvőnkön meg szeretnénk ebből mutatni.

Mit takar nálatok az, hogy a háttérből irányítotok? Akár a nagy napot megelőző időszakot vesszük alapul, akár magát az esküvő napját?

Az előkészületek alatt annyira maradok háttérben, amennyire a párnak erre szüksége van. Néhányan szinte mindent a szervezőre bíznak, például előfordul, hogy az összes szolgáltatóval csak én tartom a kapcsolatot. Mások inkább iránymutatást és egy rendszert szeretnének az előkészületekben ezért az esküvőszervezőjükkel karöltve aktívan követnek minden etapot.

Az esküvő napján természetesen a menyasszonyé és a vőlegényé a főszerep, akik a lehető legnagyobb nyugalomban és bizalomban szeretnének ünnepelni, bármilyen váratlan esemény vagy kellemetlenség nélkül. Erre tökéletes megoldás az úgynevezett nagy napi koordináció. Ez azt jelenti, hogy a nagy napon a szervező jelen van és karmesterként a kulisszák mögül irányítja a szolgáltatókat, követi a forgatókönyvet. Ezt a szolgáltatást olyan menyasszonyok és vőlegények is választhatják, akik maguk szervezik az esküvőjüket, de az esküvőjük napján szükségük valakire, aki mindent biztos kézben tart.


Mennyire köthető az esküvőn résztvevők létszáma a szervező megbízásához? Van esetleg olyan körülhatárolható létszám a násznép tekintetében, ami után már szükség van egy esküvőszervező igénybevételére?

Azt gondolom, a segítséget a szervezésben nem a meghívottak száma indokolja, sokkal inkább az, mire van igénye és szüksége a párnak az esküvőt megelőző hónapokban. Kicsit olyan ez, mint a lakberendezés. Nem kell nagy villában laknunk ahhoz, hogy lakberendezőt hívjunk, olykor egy kis konyha okozhatja a legnagyobb fejtörést. Egy szakember feladata, hogy segítsen rávilágítani a számunkra legmegfelelőbb megoldásokra. Egy kis létszámú lagzi esetében is indokolt lehet a szervező, ha a párnak szüksége van tanácsokra, ötletekre vagy időt szeretnének spórolni.

A nagy napi koordinációt ehhez képest már jobban a vendégek számához és a forgatókönyv telítettségéhez lehet kötni. Minél nagyobb a násznép és minél sűrűbb a program, annál hasznosabbá válik egy karmester jelenléte a helyszínen.

Mit tanácsolnátok azoknak, akik most kezdik szervezni a nagy napot?

Teljes szívemből kívánom és tanácsolom, hogy a nagy napot olyanra alakítsák, amilyenre igazán vágynak, ami Őket tükrözi. Döntsenek mindenben szabadon, ne hagyják magukat befolyásolni!

Ez a Ti Nagy Napotok, Menyasszonyok, Vőlegények, mindent szabad és semmit sem muszáj!!!

Olyan gyorsan elrepülnek a készülődés hónapjai, ezért profitáljatok a lánykéréstől a lakodalomig a legnagyobb boldogságban és szeretetben ezekből a pillanatokból, éljétek meg őket teljes szívből, és persze ugyanez kísérjen Titeket a házasságotokban is. Csodás kaland vár Rátok!